1. Anvendelsesområde
1.1 Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle handler, der gennemføres på hjemmesiden www.conavec.dk.
2. Betaling
2.1 Betaling sker ved bestilling under anvendelse af betalingskort. Gyldige betalingskort fremgår i forbindelse med kundens gennemførelse af bestillingsproceduren. Vi modtager Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB og American Express. Ved ønske om betaling ved bankoverførsel kan Con Avec kontaktes for nærmere aftale.
3. Ordrebekræftelse
3.1 Umiddelbart efter kundens gennemførelse af en ordre registreres ordren hos Con Avec, og der fremsendes herefter automatisk ordrebekræftelse til den af kunden oplyste mailadresse. Fremsendelse sker senest, når fakturabeløbet trækkes på kundens konto.
4. Leveringsbetingelser
4.1 Ordrer vil blive leveret af VNL Distribution Aps, som er eksperter i at håndtere og levere vin –og spiritus. Såfremt bestillingen af varer er modtaget af Con Avec inden kl. 12 på mandage og onsdage, sker leveringen normalt mellem 2 til 14 dage efter mellem kl. 8-17, alt efter om varen er på lager i tilstrækkelige mængder. Hvis bestillingen er foretaget i weekenden vil ordren først blive registreret om mandagen inden kl. 12, og levering udenfor København og omegn vil have en ekstra dags leveringstid.
Hvis varen skal leveres til en etageejendom, og ønsker du at få varen leveret til etagen, skal du huske at angive dette i bemærkningsfeltet til leveringsvalg, ved for eksempel at skrive, ”vinen skal bæres til 2. etage” eller lignende.
Hvis du ikke er hjemme til selv at modtage varerne, er det meget vigtigt, at du under leveringsvalg enten angiver en anden leveringsadresse, eller i bemærkningsfeltet skriver, at fragtmanden kan stille varerne på et nærmere angivet sted på adressen. Dette kunne for eksempel være, ”foran hoveddøren”, ”i legehuset”, ”i drivhuset”, ”i garagen”, ”under halvtaget”, ”på terrassen”, ”ved bagdøren” osv. Denne form for levering sker på kundens eget ansvar.
Hvis du ønsker at blive kontaktet af chaufføren fraVNL Distribution Aps ved levering, beder vi dig også angive dette i kommentarfeltet til leveringsvalg samt oplyse det telefonnummer, der skal ringes til.
Hvis du mod forventning ikke er hjemme på det leveringstidspunkt, du har valgt, eller fragtmanden bliver forsinket, og derfor ikke træffer dig på leveringstidspunktet, vil fragtmanden aflevere en seddel i din postkasse, hvoraf det fremgår, hvordan du aftaler et nyt tidspunkt for levering. Den første genudkørsel sker for Con Avec’s regning.
4.2 Con Avec tilbyder naturligvis også, at du kan gratis afhente dine varer hos Con Avec. Du vil i alle tilfælde få direkte besked pr. e-mail eller pr. telefon, når dine varer er klar til afhentning. Varer der bestilles til afhentning opbevares max. 14 dage med mindre du aftaler andet med Con Avec.
5. Leveringsomkostninger
5.1 Leveringsomkostninger for ordrer mellem 1 og 30 kg er 70 kr. til samtlige postnumre i Danmark.
5.2 Beløbet er fast og gælder op til køb for 2.000 kr., hvorefter leveringen er gratis.
6. Moms og afgifter
6.1 Oplyste priser og beløb er inkl. 25 % moms og gældende afgifter.
7. Retur og Ombytning
7.1 Ifølge Forbrugeraftaleloven er drikkevarer ikke omfattet af returret. Con Avec har dog valgt at yde den ekstra service, at give vores kunder 14 dages ombytningsret fra det tidspunkt, du modtager varen. Du kan vælge at bytte varen til en anden hos Con Avec eller få pengene tilbage, eksklusiv alle eventuelle leveringsomkostninger. Hvis du returnerer varen til os, skal du forinden aftale det med os. Desuden skal du medsende kopi af faktura, og den returnerede vare skal være i samme stand som ved leveringen. Billetter til vinsmagninger og winemaker’s dinners kan ikke returneres eller ombyttes.
8. Reklamation og Varereturnering
8.1 Con Avec yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Con Avec indenfor rimelig tid. Varen kan returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Con Avec alle rimelige returneringsomkostninger.
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Con Avec
Skovkrogen 13
2920 Charlottenlund
Email: info@conavec.dk
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at Con Avec ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondence mv.
9. Fortrydelsesret
9.1 Der er ingen fortrydelsesret på købte varer.
10. Force majeure
10.1 Con Avec er ikke ansvarlig for forsinkelse eller for opfyldelse af nogen af sine øvrige forpligtelser over for kunden, såfremt forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes forhold uden for Con Avec’s direkte kontrol, eksempelvis i tilfælde af strejke, fragtproblemer, leveringssvigt, uheld eller uforudsete omstændigheder hos Con Avec eller hos Con Avec’s leverandører eller fragtførere. I sådanne tilfælde udskydes leveringstiden og Con Avec’s opfyldelse af øvrige pligter, indtil dette kan ske uden hindringer.
11. Tastefejl
11.1 Der tages forbehold for tastefejl og lignende.
12. Personlige oplysninger og datapolitik
12.1 For at en ordre kan gennemføres, skal kunden oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Informationerne anvendes udelukkende til opfyldelse af ordren, og hvis kunden accepterer dette, til udsendelse af tilbud og andet markedsføringsmateriale. De afgivne oplysninger transmitteres, og opbevares elektronisk af Con Avec. Opbevaringen sker i ukrypteret form, men på betryggende vis.
12.2 Con Avec sælger eller overdrager aldrig kundeoplysninger til tredjemand, og Con Avec gør ikke sådanne oplysninger tilgængelige for tredjemand.
12.3 I forbindelse med kreditkortbetalingen overføres der visse finansielle data til Bambora, og dette sker via en krypteret SSL-forbindelse i henhold til gældende forskrifter. Transaktionen håndteres via Bambora, og Con Avec opbevarer ikke kundens kreditkortoplysninger.
12.4 I forbindelse med benyttelsen af www.conavec.dk lagres cookies på kundens PC, herunder eventuelt i forbindelse med, at systemet skal kunne huske kundens brugernavn og adgangskode.
12.5 Kunden har til enhver tid ret til at få indsigt i registrerede oplysninger om kunden samt til at få foretaget nødvendige rettelser, ligesom kunden har ret til at gøre indsigelse mod fejlagtige registreringer, der ikke er lovpligtige. I sådanne tilfælde rettes henvendelse til Con Avec. Dertil kan der ligeledes rettes henvendelse ved spørgsmål om beskyttelsen af personoplysninger.
13. Kundeservice
Vi besvarer mails og telefonopkald mellem kl. 10 og 17 i hverdagen og ikke i weekenden.
14. Børn og unge og alkoholpolitik
Du skal være fyldt 18 år for at handle på conavec.dk, og er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. Con Avec bestræber sig i det hele taget på at føre en god, sund og ansvarlig alkoholpolitik.